نقد و بررسی بازی Ghost of Tsushima

نقد و بررسی بازی Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima به معنای واقعی کلمه تحقق بازی به عنوان Assassin’s Creed است را که در ژاپن اتفاق افتاده است را اجرا میکند . در واقع، با توجه به اشتراکات آن با دوره قبل از Origins فرنچایز جهان باز یوبی سافت، حتی نمی توان گفت که مانند Assassin's Creed است  این بازی مانند Assassin's Creed است، با بسیاری از نقاط قوت و ضعف مشابه. این بازی مملو از انتخاب‌ها و مشکلات بسیار آشنا است.

 

در Ghost of Tsushima، شما در نقش جین ساکای، یکی از آخرین سامورایی‌های باقی مانده در جزیره Tsushima پس از شکست تحقیرآمیز و سریع در برابر نیروهای مهاجم مغول بازی می‌کنید. با وجود اینکه جین به طرز ناامیدکننده‌ای نیروهای خود را از دست داده است، امید خود را از دست نمی‌دهد، و بلافاصله برای رهایی تسوشیما از چنگ مغول‌ها و فرستادن مهاجمان به دریا، تلاشی طولانی را آغاز می‌کند. جین به سرعت متوجه می‌شود که برای انجام این کار، قوانین سخت‌گیرانه سامورایی که در تمام عمرش زندگی کرده است، کافی نیست . مغول‌ها دشمنان ترسناکی هستند و برخلاف سامورایی‌ها، آنها به شدت از این قانون پیروی می‌کنند. و آن فلسفه جنگ عادلانه است بنابراین، جین باید با این واقعیت کنار بیاید که به جای اینکه قبل از کشتن دشمن خود با احترام به چشمانش نگاه کند، باید به تاکتیک‌های پنهانی متوسل شود که قوانین سامورایی به او آموخته است که آنها را تحقیر کند. افتخار کنید و دشمن را به هر قیمتی شکست دهید.

 

 

این یک پیش‌فرض جذاب در برابر پس‌زمینه‌ای است که فوراً آن را حفظ می‌کند. تضاد درونی جین که اغلب توسط عوامل بیرونی بزرگ‌تر می‌شود، مانند عمو و مربی او، یک سامورایی که تاکتیک‌های جین را تایید نمی‌کند یک قوس پرخاشگر برای این شخصیت ایجاد می‌کند که با بازی‌های عالی همه بازیگرانی که نقش اصلی را بازی می‌کنند، زنده می‌شود. چیز دیگری که برجسته است کات سین های اصلی بازی است که دارای فیلمبرداری خیره کننده، زوایای دوربین شیک، و موسیقی خارق العاده و عالی است، که همگی برای برجسته کردن ماهیت دراماتیک داستان و زیبایی نابجای بازی استفاده می شوند .

 

این دنیا در واقع یکی از بزرگترین نقاط قوت بازی است که همه کس را شگفت زده می کند. نسخه Sucker Punch از جزیره Tsushima  زیبا آغاز میشود . پر از رنگ است روشن، زنده، و از نظر زیبایی اغراق‌آمیز تا جلوه‌ای عالی دارد و شما هرگز از دیدن منظرهای خیره‌کننده خسته نمیشوید . تسوشیما همچنین بسیار بادخیز است، و تماشای کل جنگل‌ها و زمین‌های عظیم که به آرامی در برابر تندبادها تاب می‌خورند، باعث شد چیزهایی را حس کنم که به ندرت در حین انجام بازی‌های جهان باز احساس می‌کردم.

 

این لحظات زیبایی خیره کننده و طبیعی یکی از بزرگترین دلایل برای کشف جزیره تسوشیما است، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد. در واقع کاوش یکی دیگر از مناسب‌های قوی بازی است و منطقه‌ای که در آن شباهت زیادی به Assassin’s Creed ندارد. بدون هیچ نشانگر نقشه، قطب نما، مینی نقشه، یا درخواست های UI سرزده روی صفحه برای کمک به ناوبری، وقتی در حال کاوش در جزیره سوشیما هستید، تنها به خود جهان برای راهنمایی شما و به باد راهنما تکیه می کنید و شما را به مقصدتان هدایت کند .

 

با این حال، در غیاب آن چیزها، اکتشاف بسیار مهم تر به نظر می رسد . روباه‌ها و پرندگان طلایی در مزارع و جنگل‌ها مرا به زیارتگاه‌ها و مکان‌های جستجوی جانبی هدایت می‌کردند، دروازه‌ها من را به چالش‌های کوتاه پلتفرم می‌کشاند که با جذابیت‌های جدید قدرتمند به من پاداش می‌داد، توده‌های دود در دوردست‌ها مرا به سمت کارهای جدید سوق می‌داد. و از آنجایی که هیچ نشانگری روی قطب نما یا GPS روی یک نقشه کوچک نداشتم که تمرکزم را حفظ کند، احساس کردم کاوش مکانیکی بسیار کمتر از آن چیزی است که معمولاً در بازی‌های دنیای باز مدرن AAA انجام می‌شود.

آیا شما این متن را پسندیدید ؟ جهت ثبت ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

نمایش ویدئو نقد و بررسی بازی Ghost of Tsushima

درباره نویسنده ادمین سایت

من شهروز سمیعی هستم . طراح و برنامه نویس سیستم های تحت وب و موسس وب سایت n30game.ir . به زبان asp.net به تکنولوژیهای dotnet core ، mvc و webform مسلط هستم . با سازمانهای بزرگی همچون ماموت ، ماموت تلکا ، ماموت وزنه ، مایان دیزل ، کودکس ، آیس پک و پنبه ریز در زمینه طراحی و توسعه وب سایت همکاری طولانی مدت داشته ام .

نظرات شما برای ما مهم است

جهت ثبت نظر ابتدا در سیستم ثبت نام کنید.

تعداد نظرات (0)

لینک کوتاه : n30game.ir/a/600d

خبرنامه بازی ها

گالری