بررسی بازی Shadow of the Colossus - ps4

بررسی بازی Shadow of the Colossus - ps4

یکی از دوست‌داشتنی‌ترین، جذاب‌ترین و جسورانه‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن 2 سرانجام در Shadow of the Colossus برای PS4 مورد بازسازی قرار گرفت. این بازسازی کامل و پایه از Bluepoint Games و SIE Japan Studio، کل میراث Shadow of the Colossus را با گرافیک جدید و شگفت انگیزی که بازی همیشه سزاوار آن بوده است، به تصویر می کشد. ممکن است محتوای جدیدی اضافه نکند، اما فضای کاملاً جذاب و داستان اشک‌آور شما را به این سرزمین دور می‌کشاند تا اسرار آن را کشف کنید، دختر را نجات دهید و به قاتل کلوسی تبدیل شوید.

 

اگر Shadow of the Colossus را بازی نکرده‌اید، از همان ابتدا با معرفی حماسی خود می‌دانید که این بازی ps4 ایده‌های بزرگی در سر دارد.  Shadow of the Colossus یک بازی است که تا انتها در هاله ای از رمز و راز قرار دارد. این فیلم بر روی واندر و شمشیر باستانی اش، اسب شجاعش آگرو و جسد مرده دختر جوانی به نام مونو تمرکز دارد. با عبور از دره های خطرناک و سرزمین های خائنانه، واندر با شجاعت به سرزمین ممنوعه می رود، جایی که افسانه ها از قدرت هایی صحبت می کنند که می توانند مردگان را زنده کنند. واندر با عبور از پل در اعماق سرزمین ممنوعه، ساختمانی بلند پیدا می کند که در آنجا با دورمین ملاقات می کند. دورمین به واندر اطلاع می دهد که ممکن است زنده کردن مونو امکان پذیر باشد، اما او باید با کشتن شانزده کولوسی با شمشیر باستانی خود را ثابت کند.

 

آیتم های بسیار کمی که بازی به Wander می دهد و حتی توانایی های کمتری وجود دارد. سلاح اصلی Wander در طول تجربه شمشیر باستانی او خواهد بود. این شمشیر این توانایی را دارد که با انعکاس پرتوهای نور خورشید در جهت مربوطه با دقت دقیق، مکان هر کولوسی را ردیابی کند. با این حال، شمشیر باستانی تنها زمانی این مسیر روشن را ثبت می کند که زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. پنهان شدن در پشت تپه ها یا گیر افتادن در دره باعث می شود شمشیر باستانی شما را به درستی هدایت نکند. سلاح دیگر واندر، کمان و تیرهای نامحدود او است که تنها چند بار در سراسر آن به کار می آید. Wander همچنین می‌تواند از دیوارها و تاقچه‌های خاص بالا برود و به همراه توانایی شنا کردن. Agro به Wander کمک می کند تا در زمان بسیار کوتاه تری سرزمین بزرگ را بپوشاند. و در صورت نیاز می توان از اسب برای کمک به افزایش سرگردان تا مکان های بالاتر استفاده کرد.

 

سرزمین ممنوعه همانقدر نفس گیر است که به یاد ماندنی است. این تنظیماتی است که کل تجربه را در Shadow of the Colossus تعریف می کند. رسیدن به هر کولوسی به زمان و گاهی اوقات تلاش نیاز دارد. بسیاری از زمین ها به راحتی قابل پیمایش است، در حالی که برخی دیگر ممکن است کمی ناهموار باشند. هیچ دشمنی در بازی وجود ندارد که بجز جانوران سر به فلک کشیده، آنها را شکست دهید، و هیچ کوئست جانبی یا مینی بازی وجود ندارد.

 

برای کسانی که برای اولین بار پس از نسخه‌های PS3 یا حتی PS2 به این سرزمین عجیب باز می‌گردند، متوجه می‌شوند که گرافیک Shadow of the Colossus به معنای واقعی کلمه هیبت بصری را دوباره تعریف می‌کند. در زمان خود، Shadow of the Colossus یک منظره دیدنی بود. من این بازی را بر روی پایه PS4 بازی کردم و باید بگویم که این یکی از بهترین بازسازی های تمام دوران است. من فقط می توانم تصور کنم که این در PS4 Pro در حالت 4K چگونه به نظر می رسد. آنچه زمانی تصاویری ملایم بود، اکنون صاف و اصلاح شده است. پس زمینه ها واضح و دقیق هستند، گل آلود و تار نیستند که در نسخه اصلی شاهد بودید. در مدل های کاراکتر، جلوه های نور و تراکم شاخ و برگ پیشرفت های چشمگیری وجود دارد. همه چیز واقعا تازه به نظر می رسد. ما یک بازی دریافت کرده‌ایم که جزئیات را تا کوچک‌ترین پیکسل کاهش داده و از آنچه می‌توانست به بهترین شکل ممکن استفاده کرده است.

 

گم شدن در زمین واقعاً ممکن نیست. Shadow of the Colossus، مهم نیست که چقدر گسترده است، هنوز هم یک حس خطی بودن در آن وجود دارد. با دره‌ها، جنگل‌ها، دره‌ها، دریاچه‌ها و موارد دیگر، هرگز لحظه‌ای کسل‌کننده در زمین وجود ندارد که احساس کنید برای همیشه ادامه دارد. حتی زمانی که یک کولوسی را ردیابی نمی‌کردم، متوجه شدم که در حال تعجب از منظره عالی بودم، می‌دانستم چه مناظر جدیدی را می‌توانم کشف کنم، یا در اطراف پیچ بعدی چه چیزی وجود دارد. تقریباً هیچ منطقه‌ای وجود ندارد که نخواهید از آن عبور کنید، و این در بازی‌هایی که فقط باس‌ها باید تحمل کنند، چیز بسیار خوبی می‌شود.

 

حالا برای قسمت سرگرم کننده، شکار و ردیابی شانزده کلوسی عظیم. این کولوسی ها در اشکال و اندازه های مختلف هستند و به طرز درخشان و عاشقانه ای از نسخه اصلی بازسازی شده اند. در بازسازی، هیولاهایی با جزئیات دقیق و با ویژگی‌هایی خواهید داشت که به اندازه اصلی‌ها راکد نیستند. این کلوسی ها و "قطعات" آنها مانند خز طبیعی تر از جانوران نسخه اصلی حرکت می کنند.

 

دورمین اشاره‌ای ظریف به واندر می‌دهد که کجا می‌توانید کلوسوس بعدی را پیدا کنید، و این بستگی به شما دارد، اسب قابل اعتماد و شمشیر قدیمی‌تان که نور را منعکس کنید و هیولا را شکار کنید. اولین Colossus اساساً آموزش نحوه از بین بردن یکی از جانوران غول پیکر است. هنگامی که با این حریف رو در رو ملاقات کردید، ممکن است احساس ترس کنید، ممکن است به نظر برسد که پایین آوردن این موجود به اندازه ماموت بسیار بالای سر شماست، یا ممکن است احساس کنید که آماده اید تا آن را از بین ببرید. ضرب المثل قدیمی می گوید: «هر چه بزرگتر باشند، سخت تر می افتند».

 

هنگامی که یک غول بزرگ در دید واندر قرار می گیرد، ایده هوشمندانه ای است که یک بار دیگر شمشیر را مستقیماً روی جانور منعکس کنید. این امر حیاتی آن - نقطه ضعف کولوسوس - را آشکار می کند. اما قبل از اینکه واندر بتواند به نقطه ضعف برسد، باید به آن برسد. این شامل بالا رفتن از کلوسوس است. کند، استراتژیک است، به تمرین و صبر نیاز دارد. آزمون و خطا ممکن است برای برخی عامل باشد.

آیا شما این متن را پسندیدید ؟ جهت ثبت ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

نمایش ویدئو بررسی بازی Shadow of the Colossus - ps4

درباره نویسنده ادمین سایت

من شهروز سمیعی هستم . طراح و برنامه نویس سیستم های تحت وب و موسس وب سایت n30game.ir . به زبان asp.net به تکنولوژیهای dotnet core ، mvc و webform مسلط هستم . با سازمانهای بزرگی همچون ماموت ، ماموت تلکا ، ماموت وزنه ، مایان دیزل ، کودکس ، آیس پک و پنبه ریز در زمینه طراحی و توسعه وب سایت همکاری طولانی مدت داشته ام .

نظرات شما برای ما مهم است

جهت ثبت نظر ابتدا در سیستم ثبت نام کنید.

تعداد نظرات (0)

لینک کوتاه : n30game.ir/a/1561

خبرنامه بازی ها

گالری